22 November - aj

Du finns i varje tanke, varje andetag
Varje gång jag rör mig känner jag smärtan


Jag önskar att utgången kunde vara en annan
För mig är du vacker, för mig är du bäst.


Många vackra år har du gett mig
Jag hoppas jag lyckades ge dig lika många vackra år.


Du var så stor när jag såg dig i boxen när vi skulle hämta dig. Jag var van med lilla Trollis. Jag hade aldrig sett en häst som liknade dig, du var verkligen någon speciell. Jag var så nervös att vi aldrig skulle kunna fixa dig, du stod i boxen och kollade på oss med skeptiska ögon.
Jag kände din rädsla som en pil i hjärtat.


När vi lastade ur dig hemma var du större än jag kunde minnas. Jag var så liten då och du så stor.


Första gången jag skulle rida dig var helt underbar. Jag hade aldrig ridit en så fin häst förut. Du var som förbytt när jag satt på din rygg, inga spår av den rädsla som fanns när jag gjorde dig i ordning för att rida. Stel och svår riden är väl sanningen, för mig var du mer än så.


Inga spår finns kvar av den rädda och sköra hästen vi hämtade för 6 år sedan. Så många tårar jag har gråtit dom dagar som har gått fel.
Allt blod som har runnit för att du blivit skrämd.
All svett jag torkat ur min panna när jag gjort dig i ordning för en ridtur.


Alla tårar, allt blod och all svett lönade sig i slutet, du har blivit en sådan fin häst.


Förevigt kommer du finnas i mitt hjärta, du fixade mig, precis som jag fixade dig.
Du läkte och kunde bli en riktig häst igen.
Alla fina och underbara minnen jag har skapat tillsammans med dig.
Alla vackra år du gav mig, kommer jag alltid minnas.
Min bästa vän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0