29 November - Jaha

När jag åkte till Tyskland i Januari trodde jag inte att tiden skulle gå såhär fort.

Nu sitter jag i Sverige och har nästan 8 månader av Tyskland i bagaget. Trodde inte att jag skulle fira jul hemma och nu sitter jag bara att väntar på att det ska bli julfirande.

Inte långt kvar till jul och jag har inte en enda julklapp fixad till någon alls. Känner inte ens paniken komma krypande öve ratt jag inte har några julklappar.
Tror att jag har tappat julgnistan en aning. Vid den här tiden har jag redan ahft julklapparna klara i ett halvår om allt skulle vara normalt.
Känner inte för att fira jul i år. Jag vill inte ha någon gran eller julpynt överallt.
Blir deprimerad av all juldekoration överallt.
Känner paniken när jag går in i en affär och ser allt som har med jul att göra.

Min julglädje är borta och jag kan inte hitta den någonstans.

Julen har förlorat sin charm. Julen har förlorat sin glädje.
Jag vill inte fira jul i år.
Jag vill gömma mig på mitt rum och kolla på en bra film eller i soffan med familjen och spela xbox med dom. Julmaten är nog det jag vill ha.
Allt annat kan vi skippa, glitter, tomteluvor, gran, kulor och KALLE ANKA!

Hatar Kalle Anka på julafton, det är det värsta med julen som finns överhuvudtaget, vill inte veta av det fjant som försegår i det programet. Spelas varje år med samma skit och tjat om och om igen.
Julmusiken kan jag stå ut med men DRA ÅT HELVETE julen jag vill inte veta av dig i år.
Det är varken vackert eller roligt!


Ska inte gnälla något mer om min ångest inför julen. Skulle dock kunna klara mig utan den. Högtider är onödigt överhuvudtaget. Jag är inte kristen, varför ska jag då fira något som egentligen är kristet?
Födelsedagar tycker jag är roligt att fira för då hyllar man en person som betyder mycket för en.
Midsommar är också en rolig högtid och nyår är väl okej.
Alla andra högtider kommer jag nog aldrig förstå mig på och tycka är roliga att fira.

Nej ska sluta gnälla överhuvudtaget och uppskatta det jag har istället.
Är omgiven av underbara vänner som jag älskar, underbara djur och familj.
Alla som ställer upp för mig och håller sina löften.
Jag är helt övertygad att ni vet vilka ni är som betyder mest för mig, kommer aldrig kunna ersätta er två med något eller någon annan.
Ni två kan lysa upp även den mörkaste dagen och få mig att skina som den sol jag är.
Kommer vara er för evigt tacksam och kunde jag skulle jag göra mer för er!

Nu orkar jag inte blogga mer, men dyker nog snart upp mer inlägg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0